Drukte bij balie Burgerzaken, houd rekening met langere wachttijden

Door uitstel van afspraken in Corona-tijd zijn er momenteel aanzienlijk meer inwoners die een afspraak willen maken bij de gemeente. Daardoor zijn de wachttijden bij balie Burgerzaken langer dan normaal. Dit betekent dat het meestal niet mogelijk is een afspraak in te plannen binnen één of twee weken.

Houdt hiermee rekening op het moment dat u nieuwe documenten nodig heeft. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Hoe werkt het?

Voordat u kunt langskomen voor het aanvragen van een product of dienst, maakt u een afspraak via het afsprakenformulier.

Afspraak maken

Wat moet ik doen?

Afspraakformulier invullen

In het afspraakformulier geeft u aan waarvoor u een afspraak maakt. Kies een datum en tijdstip en vul uw contactgegevens in. U kunt maximaal 3 weken vooruit een afspraak plannen.

Afspraak voor meerdere personen

Wilt u voor meerdere personen 1 afspraak maken? Om bijvoorbeeld met het hele gezin een identiteitskaart aan te vragen? Selecteer het product dan 4 keer bij ‘Aantal’.

Afspraak voor meerdere producten

Wilt u voor meerdere producten of diensten een afspraak maken? Klik dan na het selecteren van uw eerste product op ‘Ik wil nog een activiteit toevoegen’.

Product of dienst staat er niet bij

Staat het product of de dienst waarvoor u een afspraak wilt maken niet in het formulier? Bel dan tijdens kantooruren om een afspraak te maken naar telefoonnummer (040) 289 38 93

Wat kost het?

Het maken van een afspraak is gratis. De eventuele kosten van een product of dienst kunt u vinden op de pagina van het product.