Agenda’s commissie- en raadsvergadering(en)

Door een fout bij het aanleveren van de publicaties van Middenstandsbelangen, zijn de agenda’s voor de commissie- en raadsvergaderingen niet gepubliceerd in de krant. Bij deze alsnog de agenda’s voor de aankomende vergaderingen. 

Agenda raadsvergadering
Maandag 2 juni 2025
’t Plein (gemeentehuis)

Algemeen
19.30 uur        1. Opening en mededelingen
19.35 uur        2. Vaststellen agenda
19.40 uur        3. Installatie van de heer Oortwijn (PvdA) als tijdelijk lid van de gemeenteraad

Besluitvorming
19.45 uur        4. Besloten agendapunt
Voor dit agendapunt is geheimhouding opgelegd.
20.30 uur        5. Mededeling raadsbesluit over de aanbeveling tot herbenoeming burgemeester.

Algemeen
20.45 uur        6. Sluiting

* Onder voorbehoud van wijzigingen.                                                      

De bijbehorende stukken van de agendapunten kunt u inzien op onze gemeentelijke website: www.geldrop-mierlo.nl   

Agenda commissie Ruimte 
(‘t Plein)
Maandag 3 juni 2025

Algemeen      
19.30 uur        1. Opening en mededelingen 
                       2. Vaststellen agenda 
                       3. Vaststellen verslag commissie Ruimte van 7 april 2025  
                       4. Vragen en mededelingen           

Oordeelsvorming
19.45 uur        5. Voorkeursrecht Heuvel 81 t/m 89a-Marktplein (RV GM2025-2571327)
20.00 uur        6. Ontwerpbegroting GR Cure 2026 (RV GM2025-2552873) 

Beeldvorming
20.30 uur        7. Raadsinformatiebrief “Brabants nascheidingsinitiatief -Addendum Cure-Midwaste” 
20.50 uur        8. Omgevingsplan Geldrop-Mierlo 
21.50 uur        9. Presentatie vervolg programmatische aanpak woningbouw

Oordeelsvorming     
22.35 uur        10. Ontwerpbegroting 2026 en meerjarenraming 2027-2029 ODZOB (RV GM2025-2545058) 

Algemeen      
22.50 uur        11. Sluiting      

*  Onder voorbehoud van wijzigingen.

**  Wanneer een onderwerp meer dan één keer behandeld wordt, kan een burger of /belanghebbende, die al eerder heeft ingesproken, alleen op de gewijzigde onderdelen inspreken, zodat niet in herhaling wordt gevallen.

De bijbehorende stukken van de agendapunten kunt u inzien op onze gemeentelijke website: www.geldrop-mierlo.nl

Spreekrecht
Als u van het spreekrecht gebruik wilt maken, dan kunt u zich uiterlijk op de dag van de vergadering vóór 12.00 uur bij de griffie aanmelden, telefonisch op 14 040 of 040-2893893 of per mail griffie@geldrop-mierlo.nl

U krijgt vijf minuten het woord. Dat is kort! Bereid uw verhaal goed voor. Een goed verhaal heeft een inleiding, een korte uiteenzetting en een krachtige conclusie. U kunt uw verhaal op papier zetten en alvast mailen naar de griffie. De griffie zorgt dan dat uw inspraakreactie voor de vergadering bij de raadsleden is. U kunt uw inspraakreactie ook tijdens de vergadering uitdelen.

Agenda commissie Samenleving 
(‘t Plein)
Dinsdag 4 juni 2025

Algemeen      
19.30 uur        1. Opening en mededelingen 
                       2. Vaststellen agenda 
                       3. Vaststellen verslag commissie Samenleving van 8 april 2025    
                       4. Vragen en mededelingen

Oordeelsvorming
19.45 uur        5. Vervangen Hockeyvelden Bronzewei en Oudven (RV GM2025-2539939)
20.15 uur        6. Zienswijze ontwerpbegroting 2026 en meerjarenraming 2027-2029 GR Senzer (RV GM2025-2542026) 
20.30 uur        7. 1ste begrotingswijziging 2025 PlusTeam (RV GM2025-2579762)
20.45 uur        8. Meerjarenbegroting 2026-2029 PlusTeam (RV GM2025-2579762)
21.00 uur        9. Toestemming treffen GR Jeugdregio 10 voor de Jeugd en informele zienswijze Ontwerpbegroting 2026 (RV GM2025-2584363)
21.30 uur        10. Zienswijze op de conceptbegroting GGD Brabant-Zuidoost 2026 (RV GM2025-2538560)            

Beeldvorming

21.45 uur        11. Presentatie ontwikkelingen lokaal en regionaal preventiebeleid
22.15 uur        12. Kwartaalrapportage taskforce sociaal domein Q1 2025

Algemeen      
22.45 uur        13. Sluiting      

*   Onder voorbehoud van wijzigingen.

**  Wanneer een onderwerp meer dan één keer behandeld wordt, kan een burger of belanghebbende, die al eerder heeft ingesproken, alleen op de gewijzigde onderdelen inspreken, zodat niet in herhaling wordt gevallen.

De bijbehorende stukken van de agendapunten kunt u inzien op onze gemeentelijke website: www.geldrop-mierlo.nl 

Spreekrecht
Als u van het spreekrecht gebruik wilt maken, dan kunt u zich uiterlijk op de dag van de vergadering vóór 12.00 uur bij de griffie aanmelden, telefonisch op 14 040 of 040-2893893 of per mail griffie@geldrop-mierlo.nl

U krijgt vijf minuten het woord. Dat is kort! Bereid uw verhaal goed voor. Een goed verhaal heeft een inleiding, een korte uiteenzetting en een krachtige conclusie. U kunt uw verhaal op papier zetten en alvast mailen naar de griffie. De griffie zorgt dan dat uw inspraakreactie voor de vergadering bij de raadsleden is. U kunt uw inspraakreactie ook tijdens de vergadering uitdelen.

Agenda commissie Algemene Zaken 
(‘t Plein)
Dinsdag 10 juni 2025

Algemeen      
19.30 uur        1. Opening en mededelingen 
                       2. Vaststellen agenda 
                       3. Vaststellen verslag commissie Algemene Zaken van 17 maart 2025     
                       4. Vragen en mededelingen           

Oordeelsvorming     
19.45 uur        5. Zienswijze op ontwerpbegroting Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost 2026 (RV GM2025-2577918)
20.00 uur        6. Zienswijze ontwerpbegroting 2026 Metropoolregio Eindhoven (MRE) (RV GM2025-2582663) 
20.15 uur        7. Zienswijze 1e begrotingswijziging 2025 en conceptbegroting 2026-2029 Dienst Dommelvallei (RV GM2025-2587955) 
20.35 uur        8. Actualisatie APV 2025 (RV GM2025-2531978) 
21.05 uur        9. 1e Tussentijdse Rapportage 2025 gemeente Geldrop-Mierlo             

Algemeen      
21.20 uur        10. Sluiting      

*   Onder voorbehoud van wijzigingen.

**  Wanneer een onderwerp meer dan één keer behandeld wordt, kan een burger of belanghebbende, die al eerder heeft ingesproken, alleen op de gewijzigde onderdelen inspreken, zodat niet in herhaling wordt gevallen.

De bijbehorende stukken van de agendapunten kunt u inzien op onze gemeentelijke website: www.geldrop-mierlo.nl 

Spreekrecht
Als u van het spreekrecht gebruik wilt maken, dan kunt u zich uiterlijk op de dag van de vergadering vóór 12.00 uur bij de griffie aanmelden, telefonisch op 14 040 of 040-2893893 of per mail griffie@geldrop-mierlo.nl

U krijgt vijf minuten het woord. Dat is kort! Bereid uw verhaal goed voor. Een goed verhaal heeft een inleiding, een korte uiteenzetting en een krachtige conclusie. U kunt uw verhaal op papier zetten en alvast mailen naar de griffie. De griffie zorgt dan dat uw inspraakreactie voor de vergadering bij de raadsleden is. U kunt uw inspraakreactie ook tijdens de vergadering uitdelen.

Agenda Raadsbijeenkomst
Gebouw voormalig postkantoor
Dinsdag 11 juni 2025

Algemeen      
19.30 uur        1. Opening      

Beeldvorming           
19.35 uur        2. Informatiebijeenkomst CentrumImpuls Geldrop (CIG)          

Algemeen      
22.05 uur       3. Sluiting        

*  Onder voorbehoud van wijzigingen.

**  Wanneer een onderwerp meer dan één keer behandeld wordt, kan een burger of belanghebbende, die al eerder heeft ingesproken, alleen op de gewijzigde onderdelen inspreken, zodat niet in herhaling wordt gevallen.

De bijbehorende stukken van de agendapunten kunt u inzien op onze gemeentelijke website: www.geldrop-mierlo.nl   

Spreekrecht
Als u van het spreekrecht gebruik wilt maken, dan kunt u zich uiterlijk op de dag van de vergadering vóór 12.00 uur bij de griffie aanmelden, telefonisch op 14 040 of 040-2893893 of per mail griffie@geldrop-mierlo.nl

U krijgt vijf minuten het woord. Dat is kort! Bereid uw verhaal goed voor. Een goed verhaal heeft een inleiding, een korte uiteenzetting en een krachtige conclusie. U kunt uw verhaal op papier zetten en alvast mailen naar de griffie. De griffie zorgt dan dat uw inspraakreactie voor de vergadering bij de raadsleden is. U kunt uw inspraakreactie ook tijdens de vergadering uitdelen.